Avslut, Brännskada och Snöskottning

Ja. Fullt upp hela dagen. Ni vet när folk säger att det inte kan bli sämre, utan bara kan bli bättre, och att man skall se ljust på saker och ting? ...Var vänliga säg aldrig det mer i min närvaro. Sen jag fick höra det har jag stukat foten allvarligt, erhållit 2a gradens brännskador på 2 fingrar, halkat och slagit i ryggen så att jag har svinigt ont, och det har gått riktigt kasst på mitt jobb. Därför tänker jag inte jobba kvar, ändå inte fått några papper.

Går tillbaka till Vendator, där är lönen iaf fast, även om den är rätt låg. Och provision. Så man får in något i alla fall, som täcker kostnaderna.

Imorgon skall jag nog svänga förbi arbetsförmedlingen, till El-giganten i Kungens Kurva, de skall tydligen anställa en hel del folk till nästa år. Sen eventuellt handla julklappar, alla har skrivit vad de önskar sig, utom min far, så jag vet inte vad jag ska köpa, är det någon som har något tips möjligen?

Annars skall jag eventuellt jobba lite i helgen, känner mig dock krasslig, men hon, min chef där ville att jag skulle  coacha, och då får jag extra pengar, 100/h istället för 60/h under iaf 3 timmar, per dag. Så det är ju inte så ovälkommet.

Julklappshandel, bak, matlagning, förberedelser, mer pynt, skaffa gran...köpa öl till julafton, ska inte supa, utan ta några till maten och så bara för smakens skull, och snart är julen här.

Jag lovade min familj idag, att om det är såhär mycket snö och minusgrader, så att det är torr snö ,och inte massa blöt slaskig snö. Då skall jag springa ut i kallingar och t shirt och slänga mig i snön det första jag gör på julaftonsmorgon.

Hmpf...det var nog allt, orkar inte skriva mer nu.

Dagens låt:

As I Lay Dying - An Ocean Between Us


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0